čtvrtek 24. října 2013

Cizrnová buchta - skvělý nápad, který mě absolutně uchvátil

Luštěniny mám opravdu ráda, ráda a často z nich vařím. I když cizrnu jsem objevila poměrně nedávno, od té doby jsem si jí zamilovala a hummus (viz můj blog) je u nás doma velmi oblíbený pokrm.

Nikdy mě ale nenapadlo, že se dají péct buchty a jiné dezerty z těsta z luštěnin. Když jsem narazila nedávno na internetu na recept na čokoládový dezert z cizrny, byla jsem ihned rozhodnutá, že to musím zkusit. Nahrála mi ta skutečnost, že jsme si akorát ten den přivezli domů novou troubu. Takže čím bych jí líp pokřtila, než tímhle skvěle vypadajícím dezertem?:)


Držela jsem se receptu téměř přesně, jen jsem místo kakaa přidala do těsta 90% čokoládu k té na vaření. Také se mi těsto zdálo trochu moc tekuté, možná jsem měla větší vejce, takže jsem ho zahustila nasekanými lískovými ořechy a rozinkami. Navrch jsem nasypala ještě slunečnicová semínka. Je možné použít i jiné ořechy, sušené plody, kokos, prostě co vás napadne:).


Buchta byla po upečení pěkně vláčná, i když je opravdu lepší, když se den dva uleží, např. v plastové uzavírací krabičce, ale to už je na každém, jak mu to chutná.


Pekla jsem jí od té doby ještě dvakrát a vždycky jsem se snažila dát ochutnat všem, kdo byli po ruce, s malou hádankou (z čeho to je?). Samozřejmě, ani já bych to nepoznala, nepoznal to nikdo, že je to z cizrny, ale je to opravdu recept, který je rychlý, jednoduchý, nezašpiníte moc nádobí a ještě budete opravdu originální:).

Tak se pochlubte, jestli jste to někdo zkusil.

1 komentář: