neděle 31. března 2013

Sobotní vaření v pyžamu - rajčatová polévka a špenátové celozrnné těstoviny

Sobotní dopoledne bylo ve znamení střízlivění z pátečního plesu. Z postele se mi nechtělo a ani jsem nutně nemusela, takže mě nakonec vyhnala až chuť uvařit si něco dobrého. Rozhodování nakonec nebylo moc těžké, protože pokud jsem chtěla zůstat v pyžamu, musela jsem se držet toho, "co lednice dá". 

Vyhrála to rajčatová polévka. Sáhla jsem po své oblíbené Kuchařce pro dceru (kterou mám půjčenou od ségry) a zkusila jsem polévku připravit přesně podle receptu. A bylo to opravdu skvělé!

Rajčatová polévka (2 větší porce)
4 čerstvá rajčata
2 lžíce olivového oleje
oregano
malá cibule
2 stroužky česneku
rajčatové pyré / rajčatový protlak
sůl
pepř
smetana na vaření
parmazán na ozdobení

Na začátku si rozpálíme troubu na 160°C. Já bohužel v bytě troubu nemám, takže jsem si rozpálila svou remosku:-).
Čerstvá rajčata nejdříve oloupeme. Já to dělám tak, že je vložím do misky, přeliji horkou vodou a po chvíli je zchladím studenou vodou. Slupku pak oloupu nožem, jde to většinou i pouhou rukou. Oloupaná rajčata rozkrojíme na půlky. 


Potom rajčata vložíme do zapékací misky (v mém případě do remosky), zalijeme jednou lžící olivového oleje, posolíme a posypeme oreganem. Já jsem přidala ještě provensálské koření pro zvýraznění chuti.
íme do zapékací misky (v mém případě do remosky), zalijeme jednou lžící olivového oleje, posolíme a posypeme oreganem. Já jsem přidala ještě provensálské koření pro zvýraznění chuti. Vložíme do trouby a necháme péct asi 10 minut.


 Mezitím si oloupeme a najemno nakrájíme cibuli a česnek. 


Do hrnce nalijeme lžíci olivového oleje, necháme rozehřát a vložíme cibuli a česnek. Děláme na mírném plamenu, jen do sklovata.


 Rajčata vyndáme z trouby/remosky a celý obsah misky nalijeme do hrnce k cibuli a česneku. Misku ještě vypláchneme a přilijeme k základu polévky. Vlijeme také rajčatové pyré. Já ho neměla, takže jsem použila rajčatový protlak, který jsem si zředila horkou vodou zrhuba do konzistence pyré. Na mírném plameni v hrnci přikrytém pokličkou necháme polévku vařit alespoň 10 minut.


Potom vezmeme tyčový mixér (můj oblíbený kuchyňský pomocník) a rajčata rozmixujeme. Není potřeba zcela do hladka. Samozřejmě dle kuchařky je i možnost celou směs propasírovat, abychom se zbavili semínek, ale já jsem pouze celou polévku lehce rozmixovala. Dál dochutíme solí, pepřem, oreganem jak je potřeba. Já jsem přidala i trochu chilli omáčky Jolokia Mučíto, to je ovšem už takový můj rozmar a záliba v pikantnějších jídlech:-).


Nakonec do polívky přilijeme smetanu na vaření a dál už nevaříme. Servírujeme hned na talíře, já jsem navrch zdobila trochou smetany, čerstvě mletým barevným pepřem, nastrouhaným parmazánem a trochou nasekané petrželky.


Byla to vážně dobrota!

Ne moc často vařím dva chody, většinou jíme pouze hlavní jídlo nebo nějakou vydatnější polévku. Tentokrát jsem ale měla čas a chuť za polívku přidat ještě druhý chod. Rozhodla jsem se pro celozrnné těstoviny se špenátem. Jednoduché, rychlé a chutné jídlo.

Uvařila jsem si těstoviny a na pánvi jsem si rozpustila zmražený špenát (bohužel nebyla energie jít koupit čerstvý:-)), který jsem podusila na víně a dochutila solí a pepřem.


Když jsem měla připravené těstoviny, vmíchala jsem je do špenátu přímo na pánvi a nechala společně ještě chvíli spojit. 


Podávala jsem opět s trochou olivového oleje a posypané strouhaným parmazánem.


Tak to byl náš sobotní oběd. Rychlý, lehký, moc dobrý a uvařený v pyžamu:-).

Žádné komentáře:

Okomentovat