čtvrtek 8. srpna 2013

Cuketová krémová polévka

Asi se tu budu několikrát opakovat, ale není nad produkty z vlastní zahrádky.. a jsem na sebe dostatečně pyšná, že se mi povedlo vypěstovat od semínek velkou úrodu krásných cuket. Cukety konzumujeme na všechny způsoby, ale tentokrát jsem vybrala recept na cuketovou polévku.



Ingredience:
větší cuketa
3 brambory
kari
kousek chilli papričky
cibule
olej
3 stroužky česneku
zakysaná smetana/jogurt
sůl, pepř, bazalka, oregano, ...

Nejdřív si oloupeme a nakrájíme cibuli na drobno, brambory i cuketu na kostičky. Do hrnce dáme rozehřát olej a přihodíme na něj cibuli, kterou osmahneme. Jakmile změkne, přihodíme cuketu a brambory, zasypeme kari kořením, chvíli necháme osmahnout, promícháme a zalijeme vodou lehce nad okraj zeleniny. Přihodíme pokrájenou chilli papričku, když to chceme trochu pikantnější (nemusí být, ale já to mám ráda), nasekaný česnek, bylinky a necháme povařit do měkka.

Jakmile zelenina změkne, především brambory, ztlumíme plamen, polévku rozmixujeme tyčovým mixérem na krém, přidáme zakysanou smetanu, dochutíme solí a pepřem a necháme vše ještě chvíli povařit.

A máme hotovo. Dobrou chuť:)


Žádné komentáře:

Okomentovat