středa 7. srpna 2013

Domácí cibuláda - do té jsem se zamilovala

Cibuláda aneb cibulová marmeláda mě nikdy příliš nezaujala... dokud jsem jí neochutnala s belgickou paštikou a výborným sýrem. Potom jsem pochopila její smysl:-).



U nás jsme zvyklí marmelády dělat z ovoce, na sladko a používat je na namazání pečiva... sladká snídaně, svačina, večeře.. Doma jsme dělali vždycky marmelády a džemy ze všeho možného, ale z cibule nikdy.

Nedávno jsem ale na webu apetitonline.cz narazila na recept na cibuládu, který mě vážně zaujal. Jelikož jsem to celé dělala podle receptu, přidávám sem pouze odkaz:

http://www.apetitonline.cz/recepty/3547-cibulada-s-brusinkami-jablky-a-salveji.html

A rovnou dodávám, že jsem nepoužila brusinky ale rybíz, který byl u nás na zahrádce zrovna v největším rozpuku a krásně se hodilo jeho zpracování tímhle způsobem. Cilbuládě to dodá trochu kyselejší chuť, což není rozhodně na škodu.

No a k čemu se to jí? Nejlepší je to ke grilovačkám, a to k čemukoliv. k masu, sýrům ale i zelenině. Také se dá jíst s pečivem, s tvrdým sýrem, který si do ní namáčíte atd...

Když jsme jí s Vášou ochutnali, byli jsme nadšení. A ještě víc mě potěšila reakce kamarádů a rodiny, kteří měli taky možnost jí ochutnat a byli z toho vážně uchvácení... Někteří z nich si jí hned doma udělali taky:).

Jen doplním, že z 1kg cibule jsem udělala 5 větších skleniček (viz fotka) ... a ty už jsou v podstatě snědeném, takže se chystám brzy na nášup.

Cibuláda má podle mě hlavní výhodu, a to tu, že není příliš závislá na sezónní zelenině/ovoci, takže se dá dělat behěm celého roku. Nevím jak vy, ale já to budu praktikovat:).

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat