pondělí 5. srpna 2013

Houbové rizoto a rukolový salát s rajčaty

Nedávno jsme si s manželem (!! ještě si musím hodně zvykat na tohle oslovení:-)) našli volný večer, který jsme se rozhodli strávit výjimečným nicneděláním, sezením na balkoně až do tmy a popíjením vína. Takže jsem se rozhodla nám k tomu udělat ještě nějakou dobrou večeři. Rozhodla jsem se pro houbové rizoto.

Ingredience:
kulatozrnná rýže
houby (čerstvé/sušené - je třeba namočit/mražené - je lepší podusit)
bílé víno
cibule
vývar
máslo
sůl, pepř, tymián,...
parmazán

Houby jsem měla už předdělané v mrazáku, takže jsem je dala rozmrazit a podusila jsem je.

V jednom hrnci jsem si připravila vývar, z kostky, bohužel ve většíně případů se uchyluju spíš k tomuto řešení, je to dostupnější a nepřijde mi, že by to nějak kazilo chuť.

Ve druhém hrnci jsem si na másle nechala změknout na drobno nakrájenou cibuli, trochu česneku, přidala jsem rýži a osmahla jsem jí ze všech stran. Jen chvíli, pozor na připalování! Potom jsem rýži zalila vínem, stačí jen aby byla rýže potopená, trochu jsem stáhla plamen.

Italské rizoto musí být mazlavé, takže zapomeňte na maminčiny rady, že při vaření se s rýží nemíchá. Tohle se musí míchat každou chvíli, hlavně aby se to nepřipálilo. Jakmile se začne víno vyvářet, doléváme po naběračkách vývarem a pravidelně mícháme.

Jakmile rýže změkne, dokořeníme - záleží na každém, já dávám pepř a sůl, občas i nějakou bylinku ze zahrady. K houbám se hodí tymián. Promícháme a přidáme připravené houby. Necháme společně ještě chviličku povařit, aby se chutě spojily. Jakmile jsme s chutí spokojeni, sundáme rizoto z plotny:).

Nakonec vždy ještě vmíchám do rizota kus másla, které dodá celé té kašovité struktuře na jemnosti a vláčnosti. Dovnitř také přidávám parmazán, i když k téhle formě rizota nutný není, ale mě to chutná. Kouskem parmazánu lze i nazdobit.

K rizotu jsem si ještě udělala salát z domácí rukoly a cherry rajčátek, ty jsem rozpůlila, vše jsem smíchala, lehce okořenila a pokapala olivovým olejem.


A tohle byl výsledek:


P.S.: Opět se mi povedl mistrovský kousek, nechala jsem na začátku rýži moc dlouho osmahnout na cibulce, takže se mi to celé spálilo. Dalších 20 minut jsem strávila házením věcí po kuchyni, drhnutím hrnce a přípravou druhého kola. Takže vážně doporučuju si to hlídat, vyvarujete se takové zbytečné ztrátě času:-).

Žádné komentáře:

Okomentovat