úterý 3. září 2013

Rozlučková večeře pro ségru

Ségra ve čtvrtek odjíždí na minimálně 8 měsíců do Austrálie. Nejspíš se tam ale bude chtít zdržet dýl a já se tam nejspíš nepodívám (pokud nezměním přesvědčení a nezačnu šlapat).

Takže jsem jí chtěla ještě před odjezdem udělat dobrou večeři. Ne českou klasiku, protože stejně nic takovýho pořádně doma nejíme, protože jí tím určitě budou před odjezdem zásobit všechny babičky a tetičky a postarají se o to, aby ségra odjela jako pořádnej knédl:).

Takže já jsem se rozhodla pro něco rychlého, co stihnu spíchnout po příchodu z práce, něco co třeba ještě nejedla a něco, co si u protinožců hned tak nedá... i když kdo ví, třeba právě tohle si tam dá na každém rohu:-).

Jelikož se mi doma na zahradě podařilo vypěstovat krásnou dýni hokaido, polévka byla předem jasná.


Dýňová polévka

Ingredience:
- dýně hokaido
- cibule
- 2 stroužky česneku
- smetana
- kousek másla
- kari
- sůl, pepř
- třtinový cukr
- chilli paprička
- zeleninový vývar

Je to jednoduché jako facka. Tuhle polívku jsem nikdy předtím nevařila, ale není se fakt čeho bát.

Nejvíc času mi zabralo porcování a loupání dýně. Ten postup musím asi zlepšit. Dýni rozřízneme, oloupeme, vydlabeme a nakrájíme na kostky. Vedle v hrnci si uvaříme zeleninový vývar.


Na začátku necháme v hrnci na másle změknout cibuli a česnek pokrájené na jemno a přihodíme i kousek nakrájené chilli papričky (dle chuti). Potom přihodíme dýni, necháme chvíli osmahnout, zasypeme kari kořením a zalijeme vývarem.

Necháme vařit do změknutí dýně, potom osolíme, opepříme, vlijeme smetanu, necháme přejít varem, vypneme vařič a polévku rozmixujeme ponorným mixérem. A je hotovo:). Jen jsem si nějak zapomněla vyfotit finální produkt:-D snědli jsme to dřív než jsem to stihla... byla moooc dobrá.

Kuřecí prsa plněná sušenými rajčaty a mozzarellou

Ingredience:
- kuřecí prsa (1 malé na člověka)
- nakládaná sušená rajčata
- bazalka
- mozzarella
- pepř
- olivový olej

Inspirovala jsem se podle receptu na apetitonline.cz, je to rychlé, jednoduché, vyžaduje to minimální přípravu.

Kuřecí prsa nařežeme v půlce tak, aby se dala plnit. Nakrájíme na plátky mozzarellu, tu do nich naplníme, přidáme nakládaná sušená rajčata, navrch ještě lístek bazalky a pomocí párátek spojíme. Prsa z vrchu okořeníme, já jsem dávala jen pepř, ale lze asi podle chuti dát cokoliv.


Na pánvi rozehřejeme olej, prsa necháme na pánvi zatáhnout, z každé strany asi 3 minuty. Potom je přesuneme do trouby/remosky a upečeme. Jako přílohu jsem zvolila kuskus. Chutnalo nám, spokojenost, takže to taky zkuste:).

Zhodnotila bych to tak, že se mi večeře na rozloučenou povedla, musím se pochválit (doufám, že ségra to nechválila jen ze slušnosti). Určitě si tyhle jídla ráda brzy zopakuji. K večeři jsme nakonec ve třech vypili skoro 2 litry burčáku, ten si ségra v Austrálii asi taky jen tak nedá:).


Žádné komentáře:

Okomentovat