středa 9. dubna 2014

Kuřecí prsa caprese a gratinované brambory

Na večeři jsme měli pozvané kamarády, ale tentokrát jsem dlouho nemohla přijít na to, co jim uvařím. Zveme se každý měsíc na večeři a střídáme se u toho, takže vždycky jednou za dva měsíce je na mně, abych vymyslela, čím je pohostím:). Snažíme se navzájem si vařit dobroty, které třeba ti druzí moc neznají, nejedí nebo prostě to, co nás baví.

Tentokrát jsem fakt dumala dlouho a nic mě nenapadalo. Měla jsem možnost pustit se do nějakého úplně nového receptu, ale moc se mi nechtělo jít do něčeho nevyzkoušeného, abych jim pak nemusela servírovat k večeři chleba :D. Nakonec mě napadl recept, který vyzkoušený mám a je báječný i lehký - kuřecí prsa caprese. K nim jsem jako přílohu zkusila gratinované brambory podle Jamieho Olivera - 15 minut v kuchyni.


Kuřecí prsa caprese
- kuřecí prsa 
- mozzarella
- nakládaná sušená rajčata
- čerstvá bazalka
- sůl, pepř
- párátka
- olivový olej

Kuřecí maso si očistíme, každé prso nařízneme tak, abychom do něj mohli vložit náplň. Nakrájíme si mozzarellu na plátky a potom už jen plníme - rajče, mozzarellu a bazalku. Já to dávala v tomhle pořadí, ale je to asi vcelku na vás:). Naplněná prsa spojíme párátky, aby nám náplň nevypadla ven. Maso shora lehce okořeníme. Rozehřejeme si na pánvi olej (můžeme přidat trochu oleje z nakládaných rajčat) a poté na něj dáme naplněná prsa, každé opékáme 3 minuty z každé strany. Potom je přesuneme na plech a dáme péct do trouby na cca 10 minut na 200 st.























Protože Vašek nejí maso, dělala jsem mu místo toho rybu - filet z tresky. Tu jsem neplnila, ale náplň jsem navrstvila na ní (mozzarella nahoru). Stejně jsem naložila s kousky kuřecího masa, které bych kvůli jejich velikosti nenaplnila. I takhle to bylo skvělé:).


Gratinované brambory (4 porce)
- 800 g brambor (nejlépe těch, které není třeba loupat) 
- hrst čerstvého medvědího česneku (v originále je šalvěj)
- 4 cibule
- kostka drůbežího bujónu
- 100 ml smetany
- sůl, pepř
- 2 lžíce oleje
- parmezán/grana padano na posypání

Nejdřív si do většího hrnce dáme vařit vodu. Připravíme si zapékací mísu a zapneme troubu na 200 st. Mezitím si omyjeme a nakrájíme brambory na tenké plátky. Jakmile se voda vaří, vhodíme do ní brambory a necháme je vařit asi 2-3 minuty. Potom vodu slijeme a brambory vsypeme do zapékací mísy. Cibule si oloupeme, nakrájíme na kolečka a přisypeme do zapékací mísy k bramborám. Navrch rozdrobíme kostku bujónu, nasypeme nakrájené bylinky, nalijeme olej a lehce posolíme a popepříme. Potom je potřeba vše promíchat. Nakonec zalijeme brambory smetanou a posypeme parmezánem a dáme do trouby péct na vrchní příčku na program pečení pouze seshora. Pečte cca 15-20 minut, dokud nebude shora vytvořená pěkná krustička a brambory nebudou měkké. 
























Večeře měla velký úspěch a potěšilo mě i to, že na přípravu nebyla nijak náročná. Takže to určitě neváhejte vyzkoušet.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat